اشتباهات رایج در خواب شفاف و تجربه‌ی خروج از بدن

 عدم تلاش برای جدا شدن

فرد فراموش می­کند که بلافاصله بعد از بیدار شدن و قبل از انجام تکنیک­های چرخه، برای جدا شدن تلاش کند، در حالی­که 50 درصد از تجربه­ها از همین عمل ناشی می­شود.

 عدم سماجت و سرسختی

معیار اصلی برای استفاده­ی موفقیت­آمیز از تکنیک غیرمستقیم، وجود تمایلی برای یافتن یک تکنیک موثر و استفاده­ی واقعی از آن است، حال این تکنیک هرچه می­خواهد باشد. در عین حال، قاطعیت فرد نباید سطحی باشد، بلکه لازم است به شدت بر کارها تمرکز کند تا کار تکمیل شود.

 کمتر از 4 چرخه

صرف­نظر از اینکه که چه اتفاقی می ­افتد و چه افکاری به ذهنتان می­رسد، اگر فرض کنیم هیچ یک از چرخه­ها تا به حال موثر واقع نشده است، نباید چرخه­هایی که انجام می­دهید کمتر از 4 چرخه­ی تکنیک باشد.

 تغییر غیرضروری تکنیک

با وجود دستورالعمل­های داده­شده، افراد مبتدی حتی وقتی یک تکنیک به نحوی شروع به اثربخشی کرده است، سرسختانه به تغییر تکنیک بعد از 3 تا 5 ثانیه ادامه می­دهند. این کار یک خطای جدی است. وقتی تکنیکی حتی به صورت خفیف شروع به اثربخشی می­کند، زمان اجرای تکنیک جداشدن برای داشتن خواب شفاف / تجربه‌ی خروج از بدن فرا می رسد.

ادامه­ی بی­دلیل یک تکنیک

اگر تکنیکی بعد از 3 تا 5 ثانیه اصلا شروع به کار نکرده است، لازم است به سراغ تکنیک دیگری بروید.

تحلیل بیش ­از اندازه

اگر آنچه را که هنگام بیداری و چرخش بین تکنیک­ها رخ می­دهد تجزیه و تحلیل کنید، نمی­توانید بر خودِ تکنیک­ها تمرکز کنید و حواس خود را پرت خواهید کرد. تمایل به تجربه کردن تکنیک باید همه توجه شما را به خود جلب کند و جایی برای تفکر یا تحلیل در ذهنتان باقی نگذارد.

 هوشیاری بیش­از حد هنگام بیدارشدن (عدم تلاش یا تلاش ضعیف)

لازم است دستورالعمل­ها را به طور خودبه­خود دنبال کنید و هنگام بیدار شدن به چنین ادراک­ها و دریافت­هایی توجه نکنید.

 – تلاش بیشتر از یک دقیقه

اگر پس از یک دقیقه چرخه­زنی نتیجه­ای حاصل نشد، بهتر است دوباره به خواب بروید و از بیداری بعدی برای تلاش مجدد استفاده کنید. بدین ترتیب شانس موفقیت شما بیشتر خواهد شد.

 جدایی نیمه­تمام

وقتی برای جداشدن تلاش می­کنید ممکن است نتوانید به آسانی یا به طور کامل جدا شوید. کندی و ضعف، گیر کردن اعضای بدن و گیر کردن در دو بدن به طور همزمان، چیزهایی هستند که ممکن است اتفاق بیفتد. اگر با چنین مسئله­ای روبرو شدید، تحت هیچ شرایطی تسلیم نشوید و عمل جداشدن را متوقف نکنید.

 عدم تشخیص فاز ( تجربه‌ی خروج از بدن یا خواب شفاف)

به عنوان نمونه، اجراکنندگان معمولاً موقع مشاهده­ی تصاویر به داخل صحنه کشیده می­شوند یا موقع چرخش خودبه­خود به دنیای دیگری پرتاب می­شوند. آنها غالباً فکر می­کنند که باید خودِ حس جداشدن را تجربه کنند، به همین دلیل ممکن است برای به دست آوردن آن به بدنشان برگردند. همین موضوع در مورد آگاه شدن هنگام خواب دیدن صادق است، زیرا اجراکننده قبلاً به فاز وارد شده و تنها کاری که باید بکند عمق بخشیدن به برنامه‌ی خود و اجرای آن است.

 حرکت هنگام بیدار شدن (عدم تلاش یا تلاش ضعیف)

بیدار شدن بدون حرکت مطلوب است، ولی اجباری نیست. دلیلی ندارد که از اکثر فرصت­ها چشم­پوشی کنید و منتظر بیداری صحیح بمانید. لازم است از هر بیداری که می­توانید بهره ببرید.

 هدر دادن ثانیه­های اولیه

عادت کنید هنگام بیدارشدن، بلافاصله و به طور غیرارادی به سراغ تکنیک­ها بروید بدون اینکه یک ثانیه را از دست بدهید.

– استفاده از تنها یک تکنیک

اگر هنگام بیدار شدن، به جای چرخه­زنی بین دست­کم 2 تکنیک، تنها از یک تکنیک استفاده شود، شانس ورود به فاز (خواب شفاف و تجربه‌ی خروج از بدن) تا حد قابل توجهی کاهش می­یابد.

چهار اصل موفقیت در رسیدن به خواب شفاف/ تجربه‌ی خروج از بدن

1. این کار را صرف نظر از همه چیز انجام دهید

2. سرسخت باشید

3. از خودتان مطمئن باشید

4. آن را به طور خودبه­خود انجام دهید